Visit Jyväskylä Region: Verkkokauppavalmennus matkailutoimijoille

16.03.2021 | Tiedote

Matkailun verkkokauppa ja varausjärjestelmät 6.4. klo 12-16 tilaisuudessa kuulet konkreettisista tavoista digimyynnin käynnistämiseen ja toteuttamiseen liittyen. Valmennuspäivän toteuttajana toimii FlowHouse Oy.

Matkailupalvelut ostetaan ja jaetaan tänä päivänä ensisijaisesti digitaalisissa myynti- ja jakelukanavissa. Varmistaaksemme, että alueellamme ja yrityksissä vierailevat matkailijat voivat helposti varata erilaisia palveluja online, tulee palvelutarjonta tuotteistaa digitaalisen myyntiin soveltuviksi ja tuoda ne ostettavaksi digitaalisille myyntialustoille.

Valmennustilaisuuden tavoitteena on avata tarkemmin digimyynnin ja digiostettavuuden tilannetta matkailualalla juuri nyt sekä tarjota konkretiaa siihen millaisin ratkaisuin ja toimenpitein yritys voi edetä digitaalisen ostettavuuden toimenpiteissä. Lisäksi tilaisuudessa avataan tarkemmin Visit Finlandin Datahubin kehitystyön tilannetta ja käyttöönottoa. Ilmoittaudu tilaisuuteen tästä linkistä 1.4. klo 15 mennessä. Alempana viestissä digijatkojen ilmoittautumislinkit.

6.4. iltapäivän tilaisuuden ohjelma:

12.00 Tervetuloa – Visit Jyväskylä Region, Lakeland – Jyväskylä Region -hanke

12.05 Digitaalinen ostettavuus – mitä tarkoittaa, mistä koostuu, miksi online?Anne Kaakkuriniemi, FlowHouse

  • Digitaalinen myynti matkailualalla – nykytilanne
  • Digitaalinen myynti yritystasolla: digitaalinen myynti, jakelu ja paketointi, matkailuyrityksen digitaalinen suoramyynti, digitaalinen B2B-yhteistyö
  • Keskustelu, kommentointi, vuoropuhelu

13.00 Digitaalinen ostettavuus – käytännön ratkaisut ja työkalut
Anne Kaakkuriniemi, FlowHouse

  • Oman verkkokaupan perustaminen – mitä tapoja ja mahdollisuuksia käytännössä
  • Miten menestyä verkkokaupassa? Digitaalinen asiakaspolku, ostoon ohjaaminen käytännössä markkinoinnin keinoin ja verkkokaupan hallinta
  • Erilaisia verkkokaupparatkaisuja ja myyntialustoja – erilaisten vaihtoehtojen avaintoiminnallisuuksia ja käyttöönotossa huomioitavia asioita.
  • Case-esimerkkejä erilaisista digitaalisen myynnin toteutuksista alueilla ja yrityksissä erilaisten alustojen kautta toteutettuna
  • Keskustelu, kommentointi, vuoropuhelu

14.00 Tauko

14.15 Digitaalinen ostettavuus – jatkuu

15.20 Visit Finland Datahub
Marko Filenius, FlowHouse (Visit Finland Datahub Product Owner)

  • Mistä Datahubissa on kysymys ja mitä tarkoittaa matkailualueen ja matkailuyrityksen näkökulmasta?

15.50  Visit Jyväskylä Region toimenpiteet digitaalisen ostettavuuden kehittämisessä
Susanne Rasmus, Visit Jyväskylä Region

Tilaisuuden päätös klo 16.00

 

Valmennuksen digijatkot alustaesittelyineen järjestetään kahtena päivänä. Digijatkoilla kuulet alustaesittelyt eri digitaalisista myynti- ja jakelualustoista. Lisäksi alustaesittelyjen yhteydessä sinulla on mahdollista kysyä kysymyksiä alustoihin liittyen. Voit kuunnella kaikki puheenvuorot tai vaikka vain yhden, itsellesi sopivimman vaihtoehdon.

Ilmoittautuminen digijatkoille 8.4.2021. Ilmoittauduthan 1.4. klo 15 mennessä.

Ilmoittautuminen digijatkoille 13.4.2021. Ilmoittauduthan 12.4. klo 10 mennessä.

Aluskasvillisuutta
© 2019 Uuraisten kuntaMainostoimisto Creative Crue